Spring til indhold

SFO

I SFO Orø Skole forsøger vi at inddrage naturen og det nære samfund i stort og småt.

Velkommen til SFO Orø Skole

Orøs skole og Børnehus er en lille enhedsinstitution, som organisatorisk er en del af Holbæk By Skole med børn fra 0-14 år, fra vuggestue til og med 6. klasse. Vi er placeret midt på Orø, helt traditionelt ved siden af kirken og kroen. SFO’s lokaler ligger på 1. salen i børnehusets bygning. Vi deler skolegården med skolen.

Vi forsøger at inddrage naturen og det nære samfund i stort og småt.

I vores SFO er ca. 25 børn indmeldt.

Aflevering, afhentning og registrering

Vi krydser selv børn ind og ud. Vi er ikke koblet på iPads endnu, og da flere børn går, når de vil, er det rart, at vi har styr på dem. I må meget gerne lave aftaler med os om, hvornår jeres barn går hjem, hvis han/hun kan gå selv.

Garderobe

Alle børn har hver deres garderobe plads, hvor I meget gerne må lægge skiftetøj, så vi altid har til våde tider. Regntøj og gummistøvler er også meget velkommen. Der er kommet nye kasser i garderoben, og alle har haft ryddet op inden ferien. Så husk der skal fyldes op igen.

Mad og madpakker

Der serveres morgenmad, havregryn, havregrød og rugbrød hver morgen indtil kl. 7.30. Om fredagen serveres også friskbagt brød/boller. Vi tilbyder mælk og vand.

Vi serverer ikke eftermiddagsmad i SFO'en, så derfor er det en god ide at have en ekstra stor madpakke med hjemmefra. På grund af pladsmangel spiser vi ikke samlet, men vi opfordrer børnene til at tage et stykke mad, en bolle eller et stykke frugt, når de selv synes, de har behov for det.

Dagens rytme

Om morgenen fra kl. 6.15 samles børnene fra SFO og børnehus i børnehaven. Vi er alle indenfor i denne morgentid, da der i de tidlige morgentimer ikke er personale nok til at føre tilsyn både ude og inde samtidig med, at vi spiser morgenmad.

Der tilbydes morgenmad frem til 7.30. Ved skolestartstid sendes skolebørnene i skole.

Efter skoletid er SFO i egne lokaler på 1. salen i børnehusets bygning. SFO lukker kl. 16.45. Fra kl. 16.15 samles vi igen med børnehuset alt afhængig af, hvor mange børn der er i børnehuset og SFO.

Ugeplan

I gangen ved SFO'en hænger der en overordnet ugeplan, som er gældende hver uge. Ved afvigelser får I besked på AULA, og vi sender også SMS ud, hvis der er brug for det.

Vores ugeskema dækker i løbet af året de fleste af Holbæk Kommunes læreplans-temaer, så vi kommer rundt, og så der er variation i hverdagen.

Der udsendes en 3-måneders plan med de overordnede tilbud og temaer. Hver måned sender vi et nyhedsbrev ud med information om tiden, der er gået og lidt om den kommende måneds muligheder i SFO’en.

Legeaftaler

Vi bruger en del ressourcer på at hjælpe børnene med at lave legeaftaler. Det er vi faktisk ok med, da det er rigtig godt for deres sociale adfærd hinanden imellem. Sig til hvis det bliver for meget. Vi sætter naturligvis stor pris på, hvis I har lavet aftalerne hjemmefra.

Medarbejdere

Peter Østergaard, Charlotte Hjort Friis, vakant

Tlf. 72 36 56 87

Feedback