Indsatsområder og udviklingsaktiviteter

Vi har en ambition om at skabe byens bedste skole.

Indsatser på tværs og lokale aktiviteter

Som skole har vi fokus på faglighed, venskab og oplevelser. Det kommer til udtryk hver dag, året rundt.

Vi udvikler løbende nye fælles indsatser, og i øjeblikket har vi blandt andet samarbejder med Egmontfonden om en ordblindeindsats og Holbæk Bibliotek om læselyst. Derudover er skolens afdelinger hver især kendetegnet ved lokale indsatser.

Absalonskolen

På Absalonskolen arbejder vi med fokus på sport og idræt med udgangspunkt i Holbæk Sportsby og i et tæt samarbejde med klubber og foreninger.

Derudover har vi forsøgsfaget Teknologiforståelse, hvor vi arbejder med, hvordan vi bedst muligt kan inddrage teknologi i undervisningen.

Orø Skole og Børnehus

Vi er et lille sted, og vi vægter det nære miljø.

Samarbejde med børnehaver

Det er et stort skifte at starte i skole. Derfor har vi et vigtigt samarbejde med børnehaverne i Holbæk by for at skabe en god overgang. Vi har naturfagsvejledere, der tager rundt og besøger de kommunale børnehaver og sår de første frø til en matematisk og naturfaglig nysgerrighed.

Når børnene nærmer sig tiden for skolestart arrangerer vi legedage på skolen, så det bliver trygt og naturligt at komme på skolen.

Holbæk Danner Skole

Holbæk Danner Skole er navnet på den fælles retning som kommunens folkeskoler bevæger sig i.

Læs mere om Holbæk Danner Skole her