Om Absalonskolen

Absalonskolen er en moderne og udviklingsorienteret folkeskole. Skolens bygninger er nye og danner gode og trygge rammer om dit barns læring, leg og fællesskab.

Vi har udeområder i særklasse med masser af natur, legepladser og opholdsområder. Vi er ca. 700 elever fra 0.-9. klasse og en SFO, der er integreret i skolen. Herudover har vi også forskellige inklusionstilbud til børn med særlige behov og kommunens modtagelsesklasser.

Skolen er inddelt i: Indskoling (0.-3. klasse), mellemtrin (4.-6.klasse) og overbygning (7.-9.klasse), og hver afdeling fungerer som en lille selvstændig enhed. Det betyder, at skolen er overskuelig, og at lærere, pædagoger og elever kender hinanden.

Der et tilknyttet et team af lærere til hver klasse. Det sikrer stabilitet, og at der altid er flere forskellige fagligheder, der drager omsorg for dit barns læring og trivsel, så alle børn bliver set, for den de er, og for de potentialer de har.

Det faglige skal være motiverende

Det faglige skal læres! Men eleverne skal også være motiverede, og vi underviser børnene, hvor de fagligt er, samtidig med at vi skal have dem op på tåspidserne og se ind i alt det nye spændende i fagene. Dygtig er ikke noget, man er, men noget man bliver ved nysgerrigt, ihærdigt og grundigt arbejde, hvor fejl er noget, vi lærer af.

Fokus på sport og teknologi

På Absalon har vi særligt fokus på sport og idræt med egne boldbaner og nye idrætsfaciliteter. Som den eneste skole i Holbæk arbejder vi tæt sammen med Sportsbyen, og mange af børnenes idrætstimer foregår derfor på topmoderne faciliteter, hvor børnene også får adgang til at afprøve sportsgrene, de ellers ikke ville få mulighed for at prøve.

Vi lægger vægt på teknologiforståelse, hvor børnene på mellemtrinnet lærer at kode og udvikle nyt med teknologi i forløb udviklet sammen med undervisningsministeriet. I forhold til sociale medier har vi fokus på digital dannelse, og hvordan børnene kan blive kloge mediebrugere.

Det skal være sjovt at gå i skole

Som skole vil vi give børnene oplevelser for livet med i bagagen. Det skal være sjovt at gå i skole. Børnene kommer bl.a. til koncerter og i teatret. De møder professionelle kunstnere og er selv med til at skabe, og vi arbejder hele tiden på at integrere nye kulturelle tilbud i undervisningen.

De praktiske og kreative fag er et andet vigtigt fokus, nogle lærer bedst med hænderne, men alle har gavn af at kunne omsætte en idé til virkelighed, bygge ting i fællesskab og lære noget håndværk. Børnene styrkes i at være selvstændige og handlekraftige og sammen kunne skabe en bedre fremtid. Bæredygtighed er en vigtig del af skolen, og omsorg for naturen er noget, vi skaber gennem læring og oplevelser.

Vi skaber den gode skole sammen med jer forældre

I alle de ting vi gør, søger vi kvalitet; i undervisningen, i de sociale relationer, og i de oplevelser vi skaber. Kontakten til jer forældre er afgørende for, at vi hele tiden kan være der bedst muligt for jeres børn, men også fordi I er de vigtigste personer for jeres børns læring. Vi vægter et godt forældresamarbejde, for kun sammen kan vi skabe de bedste rammer om dit barns læring og udvikling.

Hør vores skolesang "Absalon - Skolen på toppen"

”Absalon – skolen på toppen” er vores skolesang, som personale og elever har skrevet sammen. Sangen definerer rigtig godt, hvordan vi som skole ser os selv. Hør sangen i videoen herunder og syng med på teksten.

Velkommen til Absalonskolen!

Kontakt Absalonskolen