Om Orø Skole

På Orø Skole tager vi udgangspunkt i den enkelte elevs kompetencer og nærmeste læringszone.

Om afdelingen

Afdelingen på Orø har ca. 40 børn fra 0. – 6. klasse. Der er desuden en SFO samt et børnehus. Skole, SFO og børnehus udgør tilsammen en enhedsinstitution med fælles ledelse.

Vi er opdelt i tre storklasser, og vi arbejder ofte projektorienteret og med fagkurser på tværs af klasserne.

Den naturlige differentiering, der opstår ved at blande børnenes alderstrin, giver os en udvidet mulighed for at tage udgangspunkt i den enkelte elevs kompetencer og nærmeste læringszone.

Vi har selvfølgelig de samme udfordringer som andre steder, og læringsmæssigt byder den geografiske ø-placering med få børn både på store fordele og små ulemper, men med en lav klassekvotient får børnene stærke forudsætninger for social og faglig succes.  Vore elever klarer sig godt i deres videre liv på fastlandet.

Vi vægter en tæt skole-hjem-kontakt, og vores lille institution gør det muligt at skabe et miljø med trygge rammer, hvor det enkelte barn trives.

Den tætte kontakt mellem børn og forældre og lærere/pædagoger gør det muligt at handle hurtigt på eventuelle problemer.

Kontakt Orø Skole

Bygaden 50