SFO1

I SFO1 arbejder vi målrettet på, at stimulere børnenes nysgerrighed, kreativitet og fællesskabsfølelse.

Fortsæt legen i SFO

Børn har brug for fællesskaber. I SFO’en øver dit barn sig i at danne og vedligeholde relationer sammen med børn og voksne gennem leg og oplevelser. Vi afprøver færdigheder, opnår succes og nederlag og lærer af begge dele.

Vi snitter, bager, fortæller historier omkring bålet, maler og bliver forpustede i gymnastiksalen. Alt sammen for at prikke til dit barns nysgerrighed og skabe oplevelser sammen med andre børn og voksne.

I SFO1 har vi tre temaområder, hvor vi hver dag tilbyder forskellige aktiviteter. De tre områder er udeliv, Kunsten og krop og bevægelse.

Udeliv

I udeliv tænder vi ofte op i bålet og sørger for forskellige aktiviteter omkring kolonihaverne. Vi har projekt ”Fra jord til bord”, hvor vi sammen med børnene graver jord, sår frø, høster afgrøderne og nyder dem tilberedt.

Her er også muligheden for at klatre i træer, snitte og bare mærke naturen og den friske luft mellem buske og træer.

Vi vil gerne lære børnene, at vi alle har et ansvar for at passe på naturen.

Kunsten

I Kunsten er der altid aktivitet og fuld af liv. Ofte er børnene selv initiativtagere til nye projekter. Vi maler, syr, brænder ler, laver glaskunst og designer smykker i smykkeværkstedet.

Her er der mulighed for fordybelse og lade fantasien få frit løb.

Krop og bevægelse

I krop og bevægelse får børnene mulighed for være aktive, lege og udfordre sig selv fysisk, samtidig med, at de oplever, hvordan leg og sport kan give nye fællesskaber på tværs af klasser og alder.

Vi tager til svømning en gang om ugen, spiller stikbold i salen eller laver forhindringsbaner, træner til fodboldturnering og afholder hockeykampe.

Vi oplever tit, at børn har en forkærlighed til en enkel aktivitet, fx fodbold eller stikbold. I sport og leg vil vi gerne skubbe til denne forkærlighed og give børnene en oplevelse af, at de kan være aktive og have det sjovt på mange forskellige måder.

Vi samarbejder også løbende med nogle af de lokale idrætsforeninger, fx Holbæk Basketklub, så børnene både får mulighed for at prøve nye forskellige aktiviteter, og de får en smag på foreningslivet.

Video: SFO- og klubliv - Der er plads til alle

SFO'ens åbningstider

Mandag - torsdag: Kl. 6.30 - 7.50 og Kl. 14.00 – 17.00 (Orø 16.45)

Fredag: Kl. 6.30 - 7.50 og Kl. 14.00 – 16.30