Opgaver
- Fasthold en normal tryg og forudsigelig hverdag for barnet. Vær til rådighed, lyt og giv omsorg.
- Myndighed Børn og Unge tager stilling til, hvordan sagen behandles.
Handling
Stedlige leder beder medarbejder om at notere hvilke tegn, signaler eller hændelser, der ligger til grund for hans/hendes bekymring, viden eller mistanke. Nedskriv præcist hvad I har hørt, set og gjort i den konkrete situation [jf. Kommunens samlede beredskab om observationer, s. 5].
Afhængigt af, hvem mistanken er rettet mod, er handlevejene som beskrevet i skemaet på side 2 [jf. Kommunens samlede beredskab, s. 10].
Ledelse og organisation
Alle enheder har udpeget en lokal krisestab, som består af navngivne personer fra ledelsen og deres kontaktinformationer [jf. ’Kontaktoplysninger’ s. 4]. Se Delplan for Læring og Trivsel for uddybelse af rollerne i den lokale krisestab.
Medarbejdere på stedet gennemfører den første del af indsatsen. Myndighed Børn og Unge leder den del af indsatsen, der handler om den videre sikring og understøttelse af tryghed og trivsel for barnet med inddragelse af de ansatte, som barnet kender, og iværksætter de efterfølgende handlinger, der er beskrevet i Kommunens samlede beredskab s. 10.
Hvis mistanken er rettet mod en ansat, aktiveres Læring og Trivsels centrale krisestab. Se Delplan for Læring og Trivsel for uddybelse af rollerne i den centrale krisestab og Kommunens samlede beredskab s. 12, for en beskrivelse af deres opgaver.
Læring og Trivsels centrale krisestab skal f.eks. forholde sig til:
- anmeldelse og/eller kontakt til Politiet
- eventuelle tjenstlige skridt overfor den ansatte
- hvordan der drages omsorg for de involverede parter
- kontakt til den faglige organisation
- andre forhold som har betydning for sagen.
Kommunikation
- Myndighed Børn og Unge tager stilling til hvordan barnets forældre informeres.
- Hvis mistanken gælder et andet barn, tager Myndighed Børn og Unge stilling til, hvordan og hvornår forældrene til enhedens øvrige børn orienteres. (Gælder mistanken én i barnets netværk eller en ansat må andre forældre og børn ikke orienteres.)
Hvis mistanken gælder en ansat, tager kriseberedskabet i øvrigt stilling til følgende:
- Orientering til offentligheden – og samarbejdet med pressen.
- Hvordan og hvornår kollegaer og/eller samarbejdspartnere orienteres.
Kontaktoplysninger
Ledelsen på Tølløse Skole:
- Skoleleder, Per Gjerrild, tlf. 72 36 60 65, email: pergj@holb.dk
- Pædagogisk leder, Jakob Lindquist Petersen, tlf. 72 36 86 29, email: jakp@holb.dk
- Pædagogisk leder, Signe Borggaard Holse, tlf. 72 36 17 96, email: sihol@holb.dk
- Pædagogisk leder, Anja Birkedal Nyhave, tlf. 72 36 86 29, email: anjjo@holb.dk
- Pædagogisk leder, Pia Grubb Basballe, tlf. 72 36 47 57, email: pigba@holb.dk
- Vagttelefonen v. Den Sociale Indgang: 72 36 47 73.
- Leder af Myndighed Børn og Unge, Nanet Babette Flamgaard: 72 36 12 76, nabfl@holb.dk
- Leder af tværgående opgaver, Den Sociale Indgang, Christel Lorenz: 72 36 46 37, chrlo@holb.dk
- Chef for Læring og Trivsel, Karina Møller: 72 36 20 62, kmoll@holb.dk [I sommerferien henvises til LAERS bagvagtsskema].
- Leder af Fagcenter for Læring og Trivsel, Pauline Lykke Ansel-Henry: 72 36 75 68 palan@holb.dk
- Uden for normal åbningstid (mandag-onsdag efter klokken 15.00, torsdag efter klokken 17.00 og fredag efter klokken 14.00) kontaktes Den Sociale Døgnvagt via Politiet på telefonnummer 46 35 14 48 eller på 114 [jf. Actioncardet s. 2].
/Oprettelse og revision: Denne indsatsplan er udarbejdet af Fagcenter for Læring og Trivsel. Sidst revideret: Oktober 2024.
Opdateret af Lærke Christiansson, januar 2025